MNZ - 3.9.2012

12.09.2012 10:12

Téma - DĚTI A ŠKOLA

 

V tomto díle jsme "zahájili" nový školní rok. Byl celý věnován dětem, potažmo dětem a škole. Pokud vás toto téma zajímá a nestihli jste poslouchat, opět tu pro vás mám termíny repríz, případně si tento díl můžete POSLECHNOUT ZDE kdykoliv budete mít čas a chuť.

Přeji vám, přátelé, příjemný poslech...

 

MEZI NEBEM A ZEMÍ ZE DNE 3.9.2012
středa 05.9.2012 23-24h 1.repríza
neděle (noc ze soboty na neděli) 09.9.2012 01-02h 2.repríza
pondělí 10.9.2012 20-21h 3.repríza
středa 12.9.2012 23-24h 4.repríza
neděle (noc ze soboty na neděli) 16.9.2012 01-02h 5.repríza

 

Mimo jiné jsme hovořili o Montessori pedagogice, která je vyjímečná svým přístupem k dětem a k jejich potřebám. Školky a školy s montessori pedagogikou jsou už i u nás.  Vznikají pomalu, ale jsou. Ve Středočeském kraji se děti takto mohou učit například na Kladně, v Mnichovicích, v Kolíně, v Poděbradech nebo v Úvalech. V Praze jsou tato zařízení četnější. Jistě najdete i ve vašem okolí toto úžasné zařízení, kde děti a to co cítí, potřebují a prožívají, je na prvním místě... 

 

Montessori výuka je – dalo by se říct – smyslová výuka, protože čím více smyslů při výuce zaujmeme, tím je náš prožitek z poznání intenzivnější. Proto pomůcky, které se v montessori školkách i školách používají, jsou z didaktického hlediska jedinečné a mají velký význam. Ve školce, kde jsem byla na návštěvě já https://www.promontessori.sk/, nenajdete klasické hračky… těch mají doma děti dost a dost. Mají tu ale spoustu pomůcek, které slouží ke hře, ale zároveň rozvíjí zručnost dětí, jejich motoriku, představivost, ale také osobnost.   

 

A pro jaké děti jsou montessori školky a školy určeny? Pro všechny. Vždyť každé dítě si zaslouží rozvíjet se podle svých schopností a svým tempem. Nejvíc ale tento druh pedagogiky vyhledávají rodiče pro své děti, které jsou hyper-aktivní, hyper-zvláštní a hyper-náročné na čas a vůbec jsou nějakým způsobem „hyper“. Tento druh výuky vlastně vznikl pro tyto „jiné“ děti. U nás si montessori pedagogika už také nachází své místo. O školky a školy s tímto typem výuky je stále větší zájem. A je to pochopitelné. děti jsou zde maximálně spokojené a rodiče? Ty též, protože vidí pokrok svých dětí na vlastní oči a sami se zároveň také učí jak se chovat ke svým „nezvladatelným“ dětem. A výsledek? Spokojené dítě, které se těší do školky či školy. Kéž by montessori škol a školek bylo ještě víc a nebo ať stále přibývá zařízení, kde děti a jejich zájem je na prvním místě.

 

V tomto díle pořadu MEZI NEBEM A ZEMÍ, jsem také zmiňovala pomoc dětem, které mají ve škole problémy s udržením pozornosti, s chováním a třeba i s učením. Tato pomoc se jmenuje HAPPYneuron. Zmiňované problémy totiž způsobuje špatně nebo málo fungující krátkodobá pamět. Jejím trénováním je možné dosáhnout výrazného zlepšení jejího stavu. A pokud dobře funguje krátkodobá pamět, děti bez problémů udrží pozornost při vyučování, snadněji si pamatují probíranou látku, nezapomínají na úkoly, cítí se klidněji, věří si a tím se jim ve škole i v běžném životě lépe daří...

 

A jak se dá poznat že zrovna u vašeho potomka se o problém s malou kapacitou pracovní paměti? Nejlépe to pozná odborník, ale i vy doma můžete vysledovat některé indicie. Tak tedy jaké jsou projevy malé kapacity pracovní paměti:

  • Dítě má normální vztahy se spolužáky
  • V kolektivních aktivitách se ale drží zpátky
  • Na běžnou otázku občas nedovede odpovědět
  • Ne vždy se mu daří plnit pokyny učitele
  • U složitějších úkolů ztrácí orientaci a má tendenci je nedokončit
  • Přeskakuje nebo zase opakuje kroky či slova v textu
  • Má problém opakovat třeba věty diktátu nebo několik slov, která slyší.

Pracovní paměť se dá trénovat a posilovat. Trénink bývá velmi úspěšný. To může mít zásadní dopad na kvalitu a úspěšnost života našich dětí. Součástí tréninku HAPPYneuron je právě posilování krátkodobé a pracovní paměti pomocí specializovaných her. Takže i tuto cestu, tento způsob pomoci svým dětem můžete vyzkoušet. 

 

V premiérovém díle o DĚTECH A ŠKOLE, jsem vám také četla vzkazy a přání dětí, které byly určeny nám dospělým. Všechny byly velmi srdečné a bylo z nich cítit také velké odhodlání, sílu zlvládnout své úkoly a poslání a moudrost. Tyto vzkazy můžete slyšet při některé z repríz a nebo si tento díl stáhnout zde.

 

Mějte krásné školní i neškolní dny. Pokud chcete, připojte pod článek odpověď na otázku:

 

ZA CO CHVÍLÍM SVÉ DĚTI?

CO SE JIM PODAŘILO, CO ZVLÁDLY, DOKÁZALY NEBO PŘKONALY...?

CHVALTE SVÉ ÚŽASNÉ DĚTI...

 

 

 

—————

Zpět


Diskusní téma: MNZ - 3.9.2012

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.


Pagerank změřil www.CZIN.eu