Iveta - dotaz z 26.9.2011

27.09.2011 20:43

 

Milá Majko, máte nádherné stránky, láska je cítit z každého písmenka.

Ráda bych využila Vaší poradny. Trápí mne jedna věc a to je studium VŠ. Studuji dálkově ekonomickou školu při zaměstnání, zbývá mi jeden rok. Je to náročné, jednak nemám dostatek času protože stavíme domeček a hlavně ekonomie není moje parketa, ale byla to jediná možnost jak si dokončit magisterské vzdělání. Předtím jsem studovala školu s právním zaměřením. Jsem zmatená, vím že vzdělání je důležité akorát v materiálním světě. A já se sama sebe ptám, jestli se akorát netrápím a nebylo by lepší školu pustit k vodě a věnovat svůj volný čas něčemu prospěšnějšímu. Pracuji ve veřejné správě, škola by mi mohla svým způsobem pomoci, ale zase si musím přiznat, že tato práce mne nenaplňuje. Snad čas ukáže proč jsem se vlastně vydala tímto směrem, bývala bych teď raději volila učitelství. Prosím, má smysl vůbec ve studiu pokračovat? Pořád mi něco říká, že to nemám vzdávat...nenamlouvá mi to ale ego? Ještě jednou děkuji za krásné stránky a hlavně za Váš čas věnovaný mému dotazu. S přáním krásných dnů Iveta

Iveta 

 

Odpověď:

 

Milá Ivetko,

Děkuji za váš dotaz i za milá slova, určená těmto stránkám.

 

K vaší otázce: odpověď znáte nejlépe  vy sama. Je to záležitost rozhodnutí vašeho srdce. Tato rozhodnutí bývají, pravda, ta nejtěžší, ale zase na druhou stranu jsou to ta nejlepší a nejstálejší. Mohla bych vám tady věštit odpověď z křišťálové koule nebo se podívat do karet. To všechno mohu a vy byste se zřejmě také podle mé odpovědi zařídila. Ale je to tak správně?

 

Je správně, že za vás rozhodnu tak zásadní otázku vašeho života? A z druhé strany – je správné, že se takto zbavujete odpovědnosti za své vlastní rozhodnutí tím, že jej přehodíte na mě? Vůbec to neberte ve zlém, jen dedukuji „nahlas“a důsledně pojmenovávám pojmy.

 

Navíc, jen vy nejlépe víte, co udělat. Odpověď znáte. Máte ji ve svém srdci. Možná jen nevíte, jak se k ní dostat. A s tím vám mohu pomoci. Slouží k tomu mnoho zaručených :-)  metod, ale fungují skutečně? Jak se zeptám svého srdce?

 

Vyčleňte si pro sebe cca půl hodinku, která bude jen vaše. Je na vás, jestli budete venku v přírodě nebo doma, důležité je, aby vás po tento čas nikdo nerušil. Pokud jste zvyklá meditovat, tak v meditaci se zeptejte svého srdce. Pokud nemeditujete, zkuste se posadit a se zavřenýma očima dýchejte do oblasti srdce. Snažte se uvědomit si své srdce, sebe sama a své pocity. Pak se začněte ptát (v duchu nebo nahlas), co chci, jaká práce by mi přinášela naplnění, chci dál studovat…? Při každé jednotlivé otázce sledujte, jaký pocit se objeví, jaká myšlenka vám vytane na mysl. To všechno jsou odpovědi nebo jejich části, které pak poskládáte do uceleného obrazu.

 

Někdy funguje večer před spaním intenzivně myslet na danou otázku. Ráno, ihned po probuzení, zčista jasna víte odpověď. 

 

Možná přijdete na svůj, jedinečný, způsob konverzace se svým srdcem. Pokud se vám to poštěstí, máte vyhráno, protože současná doba přeje všem rozhodnutím, provedená srdcem a Láskou. Jsme právě v čase plném změn, staré neplatí a ustupuje novému, všechny normy a zvyky jsou přežité a my se smíme vydat na bájnou pouť k Nové zemi. Smíme? Lačníme po tom a toužíme tam už být. Všichni, kteří komunikují srdcem, jsou velmi blízko. Dá se říci, že stojíme před bránou a čekáme na láskyplný pokyn, abychom vešli.

 

Milá Ivetko, přeji vám spoustu odvahy, pustit se starých pravd a vydat se na cestu svého srdce. Ač se to zdá zpočátku nemožné, je to ta nejkrásnější cesta na světě.

S Láskou Majka Riama

—————

Zpět



Pagerank změřil www.CZIN.eu